Čišćenje DPF

Vlasnicima automobila jako malo znači informacija šta je to DPF (FAP) filteri. Mislim da je značajnije govoriti o tome kakve sve probleme i oštećenja može prouzrokovati neispravan DPF i koja su moguća rešenja koja možemo da ponudimo

Najveći problem sa DPF filterom je što za vrlo kratko vreme takvi automobili neće moći da se registruju. Ovo je u slučajevima kada je skinut sa vozila ili je u takvom stanju da ne vrši svoju funkciju iz razloga zaprljanosti

Pored ovoga brojni su i drugi problemi zbog izfradnje ili neispravnosti DPF-a. Najviše nam smetaju oni problemi koje najlakše uočimo kao što je velika potrošnja goriva, mala snaga, nemogućnost da se pređe određeni broj obrtaja motora (obično 2.800). Dužom vožnjom bez DPF-a ili sa filterom koji pokazuje znake zaprljanosti dolazi do oštećenja turbine pa i samog motora.V

Otogas vrši profesionalno čišćenje svih DPF (FAP). Automobilski, kamionski, filteri autobusa i građevinskih mašina. Pri čišćenju koristimo sve poznate metode u zavisnosti od vrste i veličine filtera i stanja, odnosno stepena zaprljanosti.

Često koristimo kombinaciju više metoda, kako bismo obezbedili da filter posle intervencije bude kao nov.

Mi nudimo sva moguća rešenja vezana za probleme sa DPF-om kao što su:

  • zamena novim originalnim. Ovo dobra, ali jako skupa varijanta i zna da bude i više hiljada Eur.
  • zamena novom kopijom. Mnogo jeftinije, ali ne i najbolje rešenje jer ove kopije imaju jako kratak vek trajanja.Ovo preporučujemo samo u situacijama kada je sa vozila izgrađen DPF, a odnos cena originala i kopije takav da se ovakva investicija isplati, posebno kada se radi o starijim automobilima.
  • Fizičko skidanje i softversko isključivanje DPF. Ovo jeste najjeftinija i najdugotrajnija opcija, ali će izduv biti obogaćen štetnim gasovima i ovakvi automobili uskoro neće moći da se registruju. Iako smo osposobljeni za ovakve intervencije i posedujemo svu opremu, ne preporučujemo, ali radimo na, IZRIČIT PISANI, zahtev vlasnika vozila.
  • Čišćenje raznim aditivima. kroz otvor nekog od izgrađenih senzora uduvava se sredstvo za čišćenje. Ovo se pokazalo relativno jeftino i krajnje besmisleno  (jako brzo se filter ponovo zaprlja),  tako da ovu metodu ne preporučujemo i ne primenjujemo, izuzev na izričit zahtev vlasnika vozila.
  • Čišćenje DPF. Ovo je opcija koju uvek preporučujemo jer se pokazala jako dobro. Prilikom čišćenja DPF-a kombinujemo hemiju, ultrazvuk, pranje i sušenje. Ovo je najbolja varijanta koju uvek prvo preporučujemo. Na ovaj način filter se može očistiti potpuno. Čišćenje se obavlja uz korišćenje najsavremenijih uređaja i po najvišim standardima. Posle čišćenja filter je potpuno čist a što se naknadno proverava.

Postupak čišćenja

Pregled i snimanje filtera služi kako bi se ustanovilo da nema fizičkih oštećenja. Ukoliko je filter fizički oštećen obaveštavamo vlasnika i vraćamo ga bez ikakve intervencije.

Ukoliko flilter nije fizički oštećen otpočinjemo čišćenje.

Pre nego što počnemo čišćenje DPF se peskari spolja da bi se skinule sve naslage nastale usled visoke temperature i korozije, a što bi moglo uticati na postupak čišćenja.

I mi uz čišćenje DPFiltera dajemo izveštaj mašine za čišćenje filtera kao dokaz da je filter očišćen u zadovoljavajućem procentu, ali ovaj izveštaj za nas nije dokument kojim o0sporavamo reklamaciju ukoliko do toga dođe. Do sada nije.

Mašina za čišćenje filtera je samo deo procesa čišćenja, manji deo.

Prvi korak u procesu čišćenja je regeneracija. Ovaj postupak je delimično sličan onom koji se odvija na samom vozilu pri čemu je razlika što se temperatura za sagorevanje DPF-a ne ostvaruje gorivom već u peći sa regulisanom visokom temperaturom, a koja je određena tehničkim podacima za određeno vozilo. Posle zagrevanja na određenu temperaturu vrši se izduvavanje sagorelih čestica vrelim vazduhom pod visokim pritiskom. Na ovaj način odstrani se najveća količina gareži i čađi.

Sledeći postupak je tretman u mašini za pranje pod visokim pritiskom. Ova mašina koristi vodu sa blagim rastvorom deterdženta za odmašćivanje. Ovo uklanja sve ono što se nije moglo ukloniti vrelim vazduhom.

I sada je DPF potpuno čist.

Ovako čist DPF neće dugo služiti jer će u njemu ostati mikročestice čađi koje će se vrlo brzo nadograditi novim i ponovo ćemo morati na čišćenje.

Da bi ovo proverili pregledamo DPF digitalnim mikroskopom. i gle čuda, pod mikroskopom filter izgleda kao da ništa nismo radili, ali ovo NAS ne uzrujava jer je samo priprema za pravo čišćenje.

Sve ovo što smo do sada uradili bila je priprema za čišćenje odnosno grubo čišćenje da bi pravi postupak čišćenja mogao da se u potpunosti obavi.

Pravo i potpuno čišćenje. Čišćenje koje zaprljani filter pretvara u nov obavlja se na 10000 Celzijusa i pri 40.000 udara u sekundi u zaprljani filter na molekularnom nivou. Ovaj deo je tajna, ali posle ponovni pregled mikrokopom pokazuje da je filter potpuno čist.

Filter sušimo vazduhom uz postupno povećanje temperature do 8000C.

Nakon kompletnog tretmana možemo izdati pisanu garanciju na godinu dana.

Najbolju slugu pružimo kad dovezete automobil pa izvršimo proveru izduvnih gasova pre i popsle intervencije i dijagnostičkim uređajem obrišemo greške vezane za DPF snimljene u motornom kompjuteru.

Filter može biti skinut u nekom drugom servisu i donesen ili poslat kurirskom službom. trajanje čišćenja je od 8 do 12 časova i obavlja se istog, a najkasnije narednog dana, ako je unapred zakazano.