Poštovane majstori, autoserviseri, nemojte skidati katalizatore i DPFiltere i EGR ventile. Uskoro doći će vam vlasnici vozila i reći: Majstore je ne mogu da registrujem kola zato što si mi skinuo ONO“.

Poštovane mušterije, nedozvolite nikom da vam skine katalizator  i DPFilter i EGR ventil. Uskoro nećete moći da registrujete kola zato što ste ovo skinuli.

Od 5. Jula. 2021 godine neće moći da se registruju vozila koja nemaju katalizatore i DPFiltere i EGR ventile kao i vozila kojima su ovi prečistači zapušeni pa ne zadovoljavaju emisiju izduvnih gasova.

Postoji mogućnost da će kontrola prisustva katalizatora i DPF  i emisije izduvnih gasova početi i ranije nego što je planirano, a što zavisi od Evropske unije.

Na putu pridruživanja EU Srbija ima Poglavlja koja mora da otvara i usvaja, odnosno da donosi propise i mere koje je EU propisala u određenim Poglavljima. Uskoro Srbija mora da otvori Poglavlje 27 koje se odnosi na zaštitu životne sredine. Koliko je ovo Poglavlje značajno govori činjenica da je u ovom poglavlju sadržano dve trećine Evropskog zakonodavstva.

Jedan od osnovih postulata Poglavlja 27 je da se drastično smanji zagađenje životne sredine, a u delu gde se zagađenje ne može u potpunosti izbeći predviđena je stroga kaznena politika po principu da zagađivač plaća.

Ovi principi će imati ogroman uticaj na vozni park pri čemu će veliki broj vozila ostati neregistrovano, a za sva vozila koja mogu da se registruju ali zagađuju biće propisani dodatni nameti i takse što će umnogome poskupeti vožnju.

Sve ovo se u najvećem broju slučajeva odnosi na vozila sa pogonom na dizel.