Alternativna goriva, za one koji znaju, nemaju alternativu
Evropa se već izjasnila
Ali šta oni znaju mi smo pametniji
A ja bih radije rekao da smo kratkovidi

Od onog trenutka kad su u Evropi zazvonila zvona na uzbunu sbog prekomernog zagađenja, uvedene su i najavljene razne mere koje se odnose na zabranu vožnje vozila sa pogonom na dizel pa čak i Euro 5 i 6 norme. Za nas ovo nebi trebalo da bude zabrinjavajuće da se nisu pojavile informacije da : Zbog zabrane vožnje dizelaša u Nemačkoj u Srbiju stiže 140.000 dizelaša; U Srbiju stiže 300.000 dizelaša, Italija zabranjuje dizelaše, šta to znači za Srbiju? Danska i još deset država zabranjuju dizelaša kako će to uticati na Srbiju?… Iz nekog razloga uz svaku vest o zabrani dizelaša u Evropi pominje se i Srbija. Dizel vozila su jako prljava po pitanju ostataka koje ispuštaju tokom rada. Najopasniji su azotni oksidi (NOx) koji izazivaju respiratorne bolesti i kancer a koji su glavni sastojci smoga. Ova supstanca je prisutna svuda oko nas u manjoj ili većoj meri, čak i tamo gde automobili nisu toliko prisutni tj. gde nema gustog saobraćaja.
Šta ovo znači za Srbiju i šteta koju ćemo pretrpeti zbog zagađenja je nešto o čemu nikad nećemo pričati, ali kakve sve problemi vlasnici uvezenih polovnih automobila na dizel mogu oćekivati to je ono o čemu se mnogo ne govori, ali možemo pokušati da dočaramo, jer se već sve zna.

  • Zbog zabrane ili zabrane u najavi vlasnici dizelaša u Evropi gledaju da se na svaki način reše svojih automobila.
  • Zbog niže cene vozila sa pogonom na dizel građani Srbije, prosečno loših finansijskih mogućnosti, rado se opredeljuju za kupovinu ovih vozila, koja su, iskreno rečeno, premija u odnosu na Jugiće i Kečeve koje su ranije vozili.
  • Državi savršeno odgovara da se što više automobila uveze zbog zarade na carinama, homologacijama, registracijama, zarade od prodaje goriva. oporezivanja rezervnih delova, pa naplata putarina…
  • Uvoznici automobila trljaju ruke
  • Tehnički pregledi imaju veću zaradu zbog većeg broja automobila, Parking servisi imaju veću zaradu.
  • Vlasnici uveženih automobila imaju… ne, ustvari da, vlasnici uveženih automobila imaju probleme, kao i daleko veće probleme u najavi.
    Prvi problem vlasnika automobila sa pogon na dizel je što su ovi automobili prešli daleko više kilometara nego benzinci pa su samim tim više izraubovani i traže češće posete autoservisima. Popravke su znatno skuplje nego kod automobila sa pogonom na benzin. Često dolazi do kvara turbina, dizni, zapušavanja DP filtera, EGR ventila, potrošnja goriva po pređenom kilometru je puno veća nego kad su u pitanju alternativna goriva.
    Zbog relativno male cene vozila sa pogonom na dizel koja stižu iz Evrope (cena je neznatno viša od cene automobila sa pogonom na beznin), većina građana se odlučuje da kupi ovakva vozila ne razmišljajući o tome koliko će ih to dodatno koštati u bliskoj budućnosti, a u najvećem broju slučajeva uskoro će najveću korist imati automehaničari i, još više, otpadi…
    Od 5. Jula 2018 godine vrše se pooštreni tehnički pregledi pri čemu su kontrolori, između ostalog, beležili emisiju izduvnih gasova na svakom automobilu.
    Rezultat je poražavajući – čak 1,2 miliona od ukupno 2,2 miliona vozila zagađuje više od propisanog. Na sreću vlasnika vozila, prekoračenje dozvoljene količine izduvnih gasova zvanično se toleriše do 5. jula 2021. godine, odnosno samo se evidentira, a ne sankcioniše.
    Dakle, za dve godine, kada prestane tolerancija na ovu neispravnost, vlasnik svakog drugog automobila neće moći da registruje svog četvorotočkaša ukoliko ne otkloni taj problem.
    Ono o čemu se ne govori je da dizelaši ubedljivo vode kao zagađivači, radi se čak i oko, nešto manje od, 90%, a što je posledica dotrajalosti motora zbog velikog broja pređenih kolometara, neispravnih ili uklonjenih DP filtera i slično.
    Zaključak je da više od 60% automobila, uglavnom sa pogonom na dizel, neće moći više da se registruje posle 5. Jula 2021 godine ili će moći, ali uz ulaganje koje će često biti veće od same vrednosti automobila.
  • Srbija će biti groblje polovnih automobila sa pogonom na naftu.